söndag 11 mars 2012

Nya pelargoner

Jag har haft lite problem att övervintra ganska många av mina pelargoner. Framför allt är det de som har bott i plastkrukor som har gått hädan. Rötterna har helt enkelt ruttnat bort och allt som var kvar ovan jord var små torra, bruna stumpar. Idag sprang jag på lite pelargonsticklingar och köpte därför fem stycken. Dessutom köpte jag två stora, fina pelargoner som redan blommar. 
Lite ögonfröjd sådär i väntan på de andra.






Pensépelargon. Väldigt söta små penséliknande blommor. Inte riktigt så lila som de ser ut på datorn, de har en varmt rosa ton i verkligheten.


Tulpanpelargon. Jag har haft en för flera år sedan, men det var min första pelargon och den torkade ihjäl sin första vinter. Hoppas att jag lär av mina misstag så det går bättre den här gången...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar