söndag 2 december 2012

Så kan det gå...

 

...om man är och smaskar i sig fel saker. För ett tag sedan (iBlogger har strejkat och därför har vissa bloggposter inte blivit av) skulle jag plantera lite lökar i lönnrabatten för att förhoppningsvis få lite tjusig blomsterfägring till våren. Det var en himla massa tulpanlökar i olika rosa nyanser, en påse allium för senare blomning och en påse kungsängsliljor. 40 lökar fanns det i påsen när jag köpte den och jag såg verkligen fram emot just dem. Det är ganska kul med rutiga blommor tycker jag. Hur många lökar tror ni fanns den dagen jag skulle plantera? Noll. Inga. Alls. Museländena hade glufsat i sig varenda en! Jäkla typer. Ett pyttelitet hål i påsens ena hörn var det enda som avslöjade hur lökmardörerna hade tagit sig in. När vi sedan hittade ett musbo i en linnekudde i lilla huset och några uppätna flaskor och paket under diskbänken i stora huset fick vi nog. Fram med fällor och gift igen. Och redan nästa dag var den första musens saga all. Och efter den fem till. Samt ett gäng vi inte har sett men de har kalasat på råttgift inne i pumprummet så det stått härliga till, så de har nog gått ut och kolat vippen. Jag tycker visserligen att de är väldigt söta, men de får inte vara inne och förstöra. Eller än värre, gnaga på elledningar. Hua!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar