söndag 7 april 2013

Tjejer kan!

Ser ni? Va? Titta noga!

 

Nä, just det. Ingenting! All veden är borta. Allt riset är borta. Bara åker kvar. Tom åker. Det var länge sedan jag såg något så tjusigt!

Här syns veden som jag burit upp från åkern så att den hamnade på vår tomt. Det är lite svårt att få en bild på alltihop på en gång, men tro mig när jag säger att det är ganska mycket. Och ganska tungt. Framförallt de där jättestora som ligger vid björkarna. Men eftersom jag fick höra att jag kunde lämna dem, eftersom de var för tunga för mig (jag är ju tjej), så var jag ju tvungen att ta dem själv. På ren envishet. Kom inte och säg att jag inte kan!
Enligt utsago är vi det stora samtalsämnet på byn just nu. Men efter bragden på åkern är det ingen som dissar Stockholmsbrudarna längre. Nu är gubbarna impade! Tjejer kan! Till och med de från Stockholm.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar